پرش به محتوا

امارت اسلامی: با هیچ کشور و شرکت خارجی قرارداد فروش زغال سنگ نداریم

سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می گوید با هیچ کشور و شرکت خارجی قرارداد استخراج زغال سنگ نداریم، تمام استخراج و صادارات زغال سنگ از سوی شرکت های افغانی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، مفتی عصمت الله برهان سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم امروز در یک نشست خبری مشترک با احمد ولی حقمل سخنگوی وزارت مالیه گفت: هشتاد ساحه زغال سنگ در سراسر کشور تا به حال از سوی وزارت معادن و پطرولیم سروی و تثبیت شده است که در هفده ساحه آن به گونۀ عملی استخراج سنگ زغال از سوی شرکت های داخلی جریان دارد.

سخنگوی این وزارت گفته که مجموع آن دو میلیارد سه صدو پنجاه میلیون تن می باشد که روزانه هزار ها تن سنگ زغال از این معادن استخراج می شود.

 به نقل از این گزارش، وی فروش زغال سنگ را در کشور به پول خارجی رد کرد و گفت تمام معاملات در تمام معادن کشور از خود معدن تا سرحدات به پول افغانی است و به هیچ پول خارجی معامله نمی شود.

این رسانه بیان کرده که برهان افزود وزارت معادن و پطرولیم امارت اسلامی تا به حال با هیچ کشور و شرکت خارجی به خاطر استخراج زغال سنگ قرارداد انجام نداده است و در تمام معادن، استخراج از سوی شرکت های افغانی صورت می گیرد.

او گفت وزارت معادن و پطرولیم به خاطر حفظ سرک ها در بعضی جا ها ترازو نصب کرده است و وسایط تناژ بلند زغال سنگ را کنترول می کند.

او گفت: قیمت یک تن زغال سنگ در بازار های جهانی به 350 دالر است امارت اسلامی تلاش دارد تا به خاطر فروش زغال سنگ به بازار های جهانی دسترسی پیدا کند.

سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم گفت تمام استخراج به اساس معیار های ملی و بین المللی و قوانین ، مقررات و پالیسی ها این وزارت صورت می گیرد.

به اشتراک بگذارید