پرش به محتوا

وزارت امر به معروف و نهی از منکر: نیروهای امارت اسلامی اجاز بازپرس شهروندان را ندارند

وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر و سمع شکایات می گوید که هیچ یک از شخصیت های متعلق به امارت اسلامی اجازه باز پرس و تفتیش اتباع را نظر به داشتن موقف سیاسی، نظامی ندارد.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر وسمع شکایات امارت اسلامی امروز با نشر اطلاعیه یی گفته است طوریکه به ملت مجاهد و باعزت افغانستان هویدااست؛ مبارزات  امارت اسلامی همواره در جهت برقراری و استحکام نظام اسلامی در افغانستان بوده که شهدای بی شماری را در این راه نثار دین و وطن نموده است و رنج های بی شماری را متقبل گردیده اند.

در اطلاعیه این اداره آمده که فرمان عفو عمومی امیر المومین حفظه الله فصل نوین را رقم زد که به اساس آن هیچ یک از مجاهدین و شخصیت های متعلق به امارت اسلامی اجازه باز پرس و تفتیش اتباع را (نظر به داشتن موقف سیاسی، نظامی و…. ندارد)  و همه اعمال که در گذشته انجام شده است، عفو گردیده است.

بر اساس این مطلب، بناءً جهت تحقق و تعقیب همین موضوع معینیت سمع شکایات (وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر و سمع شکایات) مسوولیت دارد تا در صورت مشاهده برخورد نادرست مجاهدین امارت اسلامی ویا دریافت شکایت بر علیه آنها؛ به شکل جدی و قانونی به آن رسیدگی ‌نماید.

به اشتراک بگذارید