پرش به محتوا

سازمان ملل متحد بر حق تعلیم دختران در افغانستان تاکید کرد

اعضای شورای امنیت ملل متحد نگرانی شدید خود را در مورد تصمیم گزارش شده از سوی طالبان مبنی بر ممانعت از تحصیل دختران صنوف بالاتر از ششم در افغانستان، ابراز نمودند.

آنها بر حق تعلیم و تربیه برای همه افغان ها به شمول دختران تاکید نمودند و از طالبان خواستند تا به حق تعلیم و تربیه احترام بگذارند و به تعهدات خود برای بازگشایی مکاتب برای همه شاگردان دختر بدون تاخیر بیشتر، پایبند باشند.

یوناما با نشر بیانیه‌ای در این مورد گفته که آنها از نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان خواستند تا در مطابقت به ماموریت یوناما به تعامل خود با همه بازیگران سیاسی افغان و ذینفعان به شمول مقامات ذیربط در این مسئله، ادامه دهد و شورای امنیت ملل متحد را در جریان پیشرفت ها قرار دهد.

در این بیانیه آمده که اعضای شورای امنیت بر اهمیت تلاش های جامعه بین المللی برای پشتیبانی از افغانستان به شمول تعلیم و تربیه و نقش هماهنگ کننده یوناما در این زمینه تاکید کردند.

به نقل از این بیانیه، اعضای شورای امنیت ملل متحد بر حمایت خود از مردم افغانستان و همچنان تعهد قوی خود به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان تاکید نمودند.

به اشتراک بگذارید