پرش به محتوا

زنان هرات تولیدات دستی‌شان را به نمایش گذاشتند

 50 بانوی هراتی تولیدات دستی‌شان را طی یک نمایشگاه سه روز در معرض دید بازدید کننده‌گان قرار دادند.

 در این نمایشگاه صنایع دستی مانند: خامک‌دوزی، نقاشی، وسایل زینتی و دیگر فرآورده‌های دستی زنان به نمایش گذاشته شد.

لطیفه جاغوری که صنایع گل‌دوزی‌اش را در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده است بیان می‌کند، روی صنایعی که امروز می‌بینید یک ماه کار کردم و امیدوارم که مردم نیز با توجه به زحمتی که می‌کشیم این تولیدات را خریداری کنند.

 لطیفه صنعت‌کار که چهارده سال می‌شود در این بخش فعالیت می‌کند می‌گوید:” فروش محصولات ما نسبت به گذشته کمتر شده همین موضع روی درآمد ما تأثیر منفی گذاشته است از دولت خوستار برابر کردن زمینه‌ی فرآورده‌های دستی زنان در بازار‌های بین‌المللی هستیم، چون این‌طوری به درآمد خانواده و درآمد ملی افزوده می‌شود”.

نذیره کمالی یکی دیگر از اشتراک‌کننده‌گان این برنامه تأکید می‌کند که فروش محصولات‌اش نسبت به چند ماه قبل کمتر شده است، اما وی اضافه کرد، همین که در چند ماه گذشته شاهد گشایش دو نمایشگاه تولیدات دستی زنان بودیم، ما را به فعالیت در اجتماع بیشتر امیدوار ساخته است.

او همچنان از حاکمان فعلی کشور خواست که برای حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محدودیت وضع نکنند.

این نمایشگاه به همکاری دفتر ودان در هرات برگزار شده است.

مسوولان برگزارکننده در صحبت با اخبار روز گفته ‌‌اند، قرار است که این نهاد به همکاری نهادهای دیگر فرآورده‌های دستی زنان را در نمایشگاه‌های خارج از کشور نیز در معرض دید قرار دهند.

سید ابراهیم شیوا، مسوول بازاریابی پروژه صنایع دستی ساخت افغانستان مؤسسه ودان ابراز می‌دارد، این دومین نمایشگاه صنایع دستی که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در هرات برگزار می‌کنیم و برنامه داریم که این صنایع را در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش برسانیم.

این صحبت‌ها در حالی بیان می‌شود که این روزها ، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و فعالین حقوق زن در کشور خواهان حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماع در افغانستان هستند.

به اشتراک بگذارید