پرش به محتوا

903 تن کار آموز از دوره‌های فن و حرفه در هرات فارغ شدند

903 تن از کارآموزان دوره های فن و حرفه پس از سپری کردن دوره شش ماهه آموزشی در هرات طی محفلی با حضور مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی هرات، مسئولان موسسات همکار و کارآموزان سند فراغت بدست آوردند.

طی محفل که به همین منظور برگذار شده بود، محمد علی سروش رئیس موسسه هلپ گفت که ، 903 تن کارآموز به حمایت مالی یونیسف و موسسه هلپ جرمنی از کارگاه فن و حرفه انصاری در بخش های خیاطی، آشپزی، ترمیم موترسایکل، ترمیم تلویزیون، کیف دوزی، برق صنعتی، آرایشگری، برق ساختمان، نجاری، قالین بافی و صنایع دستی آموزش دیده و به بازار کار وارد شدند.

به گفته‌ی آقای سروش، این کارآموزان شامل 250 تن از بانوان و 650 تن آقایان استند.

در همین حال، کارآموزانی که سند فراغت بدست آورده اند،با ابراز خرسندی از این از فراگیری دوره های آموزشی، خواهان برگزاری بیشتر این چنین برنامه ها برای دیگر جوانان شدند تا به گفته آنان، زمینه کاری برای همه جوانان فراهم شده و از این طریق بتوانند امرار معاش کنند.

مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی با تقدیر از راه اندازی این چنین برنامه های آموزشی، از دیگر نهادها نیز می خواهند که بخاطر کاریابی، برنامه های این چنینی را راه اندازی کنند.

مولوی احمد سایت، رئیس کار و امور اجتماعی از فارغان این دوره خواست که به خاطر خدمت به مردم، صادقانه کار کرده و وطن را به سوی خودکفایی سوق دهند.

قرار است در آینده نیز این چنین برنامه ها برای 3250 تن دیگر از جوانان در هرات که دارای شرایطی چون نیازمند بودن، تکمیل کردن سن 14 باشند، گارگاه فن و حرفه برگزار شده و حرفه های فوق به مدت شش ماه آموزش و وارد بازار کار شوند.

قابل ذکر است، در اخیر این مراسم جعبه های ابزار کار که از سوی موسسه بین المللی هلپ جرمنی تهیه گردیده بود برای آغاز کسب و کار، به فارغین این دوره توسط مهمانان توزیع گردید.

به اشتراک بگذارید