پرش به محتوا

ملل متحد و شرکایش برنامه‌های کمک‌دهی به افغانستان را آغاز می‌کند

یوناما با نشر خبرنامه‌ی گفته است ملل متحد و شرکایش برنامه هایی را جهت کمک به ۲۸ میلیون تن که در افغانستان و منطقه نیاز شدید به کمک دارند، آغاز می کند.

به نقل از این مطلب، ملل متحد و سازمان های غیر دولتی امروز برنامه های پاسخ دهی مشترک را با هدف ارائه کمک های بشردوستانه حیاتی برای ۲۲ میلیون تن در افغانستان و حمایت از ۵.۷ میلیون تن از افغان های بیجاشده و جوامع محلی در پنج کشور همسایه، آغاز خواهد نمود.

این مطلب افزوده، مجموع برنامه های پاسخ دهی بشردوستانه و پناهندگان به بیش از ۵ میلیارد دالر تمویل بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ نیاز دارد.

در این مطلب یوناما آمده، مردم در افغانستان با یکی از سریع ترین بحران های بشری جهان روبرو هستند. نیمی از جمعیت با گرسنگی شدید روبرو هستند، بیش از ۹ میلیون تن بیجا شده اند، میلیون ها طفل از مکتب بازمانده اند.

بربنیاد مطلب یوناما، جنگ فروکش شده است، اما خشونت، ترس و محرومیت همچنان افغان ها را به جستجوی امنیت و پناهندگی در آنسوی مرزها به ویژه در ایران و پاکستان سوق می دهد. بیش از ۲.۲ میلیون پناهنده ثبت شده و ۴ میلیون تن دیگر از افغان ها با وضعیت های مختلف در کشورهای همسایه به سر می‌برند.

به اشتراک بگذارید