پرش به محتوا

آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که گراف خشونت علیه زنان بلند رفته است

آنتونیو گوترش، سرمنشی ملل متحد به مناسبت روز بین‌المللی محو خشونت علیه زنان و دختران در یک پیام ویدیویی گفته است که خشونت علیه زنان و دختران، امروز همچنان فراگیرترین و مهمترین موضوع حقوق بشری در جهان می باشد.

وی در این پیام که امروز پنجشنبه از سوی دفتر یوناما در کابل نشر شده گفته،این یک جنایت نفرت انگیز و هم یک وضعیت اضطراری صحت عامه است که عواقب گسترده ای برای میلیون‌ها زن و دختر در هر گوشه از جهان دارد.

سرمنشی سازمان ملل بیان کرده آمار اخیر دفتر زنان سازمان ملل متحد تائید می نماید که در جریان همه گیری کوید-۱۹، سطح خشونت علیه زنان و دختران افزایش یافته است.

گوترش افزوده، در ۱۳ کشور، تقریبا نیمی از زنان گزارش داده اند که خودشان و یا یک زنی که می شناسند، در جریان این همه گیری، خشونت مبتنی بر جنسیت را تجربه کرده اند.

وی ابزاز داشته، تقریبا یک چهارم از زنان گزارش داده اند که منازعات خانوادگی بیشتر متداول شده اند و شمار مشابهی گفته اند که در خانه احساس امنیت کمتری دارند.

سازمان ملل متحد همچنان چندی پیش از طالبان خواسته بود که دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌های را بر روی دختران بگشایند. مسوولان امارت اسلامی نیز در چندین مصاحبه و‌نشست خبری تاکید کردند که متعهد به آموزش و تحصیل دختران هستند.

به اشتراک بگذارید