پرش به محتوا

دافغانستان بانک: انتقال پول به خارج از کشور از سر گرفته شد

دافغانستان بانک با نشر خبرنامه ای گفته است که در سومین جلسه انتقالات پولی TT گفته شد که انتقال پول به خارج از کشور از سر گرفته شد.

در این خبرنامه آمده که به ادامه جلسات قبلی که تحت ریاست عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرای امارت اسلامی افغانستان در تالار شورای عالی د افغانستان بانک و وزارت مالیه دایر گردیده بود، اینک روز سه شنبه، 6 میزان سومین جلسه در دفتر مرکزی د افغانستان بانک تدویر شد و روی انتقالات پولی به خارج از کشور بحث شد.

به گفته ای این خبرنامه، طی این نشست، طرح که بخاطر انتقالات پولی بین المللی برای وضعیت فعلی افغانستان ساخته شده بود، مورد تائید قرار گرفت.

بانکهای تجارتی بعد از تائید این طرح میتوانند که با در نظر داشت شرایط ذکر شده در این طرح انتقالات پولی (TT) خویش را به کشورهای بیرون انجام دهند.

این خبرنامه افزوده، طی این نشست، نخست هیئت رهبری د افغانستان بانک طرح جامعی را بمنظور رفع نیازمندی های اسعاری کشور، تجار و سرمایه گذاران و مواد ارتزاقی، ادویه جات طبی و زراعتی، مواد احتراقی؛ مواد بهداشتی، مواد خام و پرزه جات صنعتی مورد استفاده در تولید مواد اولیه، پول صرفیه برق، اجناس و خدمات مخابراتی و ترانسپورتی ضروری، حفظ و مراقبت سیستم ها و سایر موارد ضروری به تشخیص د افغانستان بانک پیشکش نموده، و متعاقباً پس از بحث و تبادل نظر نهایی و تائید شد.

به اشتراک بگذارید