پرش به محتوا

غلام‌محمد اسحاق‌زی از سخنرانی به نماینده‌گی از افغانستان در مجمع سازمان ملل انصراف داد

نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده حکومت اشرف غنی در این نهاد از سخنرانی در سازمان ملل متحد به نماینده‌گی از افغانستان انصراف داده است.

غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده حکومت اشرف غنی در سازمان ملل متحد قرار بود که روز دوشنبه، پنجم میزان در نشست عمومی سازمان ملل متحد به نماینده‌گی از افغانستان سخنرانی کند. احتمال داده شده بود که او علیه طالبان سخنرانی می‌کند.

نماینده‌گی دایمی افغانستان خاطرنشان کرده است به خاطر حفظ منافع‌ ملی، حفظ کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد و به منظور ادامه همکاری‌های درازمدت با این سازمان و اعضای شورای امنیت روی مسایل اساسی از سخنرانی خودداری کرد.

با این وصف نماینده‌گی دایمی افغانستان گفته است که با حفظ کرسی، طبق معمول به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

این در حالی است که روز گذشته یک اعلامیه در صفحه‌ رسمی فیس‌بوک محمداشرف غنی نشر شد که در آن گفته شده بود، از سخنرانی اسحاق‌زی به نماینده‌گی از دولت او در سازمان ملل متحد می‌شرمد. در این اعلامیه از حکومت طالبان حمایت و جامعه جهانی به همکاری و کمک به آن فراخوانده شده بود.

در توییتر محمداشرف غنی پس از نشر این اعلامیه گفته شد که حساب فیس‌بوک غنی هک شده است. نا وقت شب گذشته غنی در فیس‌بوک نیز نوشت که فیس‌بوکش هک شده بود، اما مدیریت آن دوباره به دستش آمده است.

پیش از این طالبان، با نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار سخنرانی امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان در مجمع عمومی شده بودند. طالبان سهیل شاهین را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل متحد منصوب کرده‌اند.

منبع: هشت صبح

به اشتراک بگذارید