پرش به محتوا

سازمان ملل متحد کنفرانس بشردوستانه را در باره افغانستان در جینیوا برگزار می کند

آنتونیو گوتیرش، سرمنشی سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواسته است تا روز دوشنبه ۱۳ سپتامبر، با وی به صورت حضوری و مجازی در جینیوا یکجا شوند تا همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام کرده و از آنها حمایت قابل لمسی را برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه تعهد نمایند.

یوناما یا نشر اعلامیه ای نوشته که کودکان، زنان و مردان افغانستان دهه هاست که با درگیری و محرومیت مواجه اند. تحولات اخیر آسیب پذیری آنها را افزایش داده است.
در این اعلامیه آمده که خشک سالی شدید حاصلات پیشرو را صدمه زده و گرسنگی درحال افزایش است. با محدودیت درعرضه پول نقد، اقتصاد در حال رکود است. نگرانی در مورد حقوق زنان و دختران در حال افزایش است.

به نقل از این اعلامیه، افغانها به طورعاجل به غذا، ادویه، خدمات صحی، آب سالم، حفظ الصحه و محافظت نیاز دارند. موسسات سازمان ملل متحد و شرکای غیردولتی یک درخواست تجدید نظر آنی را برای دریافت ۶۰۶ میلیون دالر آمریکایی تا پایان سال جاری جهت فراهم ساختن کمک های حیاتی برای ۱۱ میلیون نفر راه اندازی کرده اند.

براساس این اعلامیه، موسسات بشردوستانه بین المللی و افغان در صحنه حضور دارند و می توانند درین اوضاع به سرعت متغیر امداد رسانی نمایند. آنها به تمویل سریع و دسترسی پایدار به داخل و اطراف افغانستان نیاز دارند.


این اعلامیه افزوده، اقدام سریع و حمایت جامعه بین المللی برای حصول اطمینان از این که کارکنان امور بشر دوستانه می توانند خدمات اساسی و مهم را به سرعت برای مردم افغانستان ارائه کنند، حیاتی است. این هدف نشست عالی وزرا در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان است.

به اشتراک بگذارید