پرش به محتوا

پروژه کمربند سبز دوباره آغاز شد

وزارت زراعت آبیاری  و مالداری کشور با نشر خبرنامه‌ای نوشته که معینان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و هییت‌های پروژه کمربند سبز و زراعت، آبیاری و مالداری  امارت اسلامی، از ساحات کاری پروژه کمربند سبز دیدار کردند و هدایت دادند که کار این پروژه دوباره آغاز شود.

در این خبرنامه‌ گفته شده که فضل‌ربی فضلی، معین وزارت زراعت، در جریان دیدار از این پروژه، تأکید کرد که باید کارها جهت سرسبزی این کمربند تسریع شود.

وزارت زراعت بیان داشته که وی به مسوولان پروژه هدایت داد که به منظور باز‌سازی سیستم آبیاری ساحات کمربند سبز و آبیاری آن، کارمندان را استخدام کنند تا از خشک شدن این کمربند جلوگیری گردد.

به گفته‌ی این وزارت، گفتنی است که پس از توقف کار پروژه کمربند سبز به مدت بیش از یک‌ونیم ماه، این ساحت آبیاری نگردید و حدود ۳۰ درصد از درختان آن خشک شد. پس از آغاز کار دوباره این پروژه، تا حالا ۶۰ درصد از ساحات کمربند سبز دوباره آبیاری شده است.

پروژه کمربند سبز که یکی از پروژه‌های انکشافی وزارت زراعت به منظور سرسبز‌ی اطراف شهر کابل بود، در نظام قبلی به دلیل کمبود بودجه تنقیص شد و پس از تصرف کابل توسط امارت اسلامی، دوباره آغاز یافته است.

به اشتراک بگذارید