پرش به محتوا

غنی و عبدالله برای یک سفر رسمی عازم ایالات متحدۀ امریکا شدند

ارگ ریاست جمهوری  و شورای عالی مصالحه ملی کشور در طی خبرنامه‌های جداگانه از سفر اشرف غنی رییس جمهوری کشور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی به امریکا خبر داده‌اند.

ارگ نوشته که رییس جمهور محمد اشرف غنی شام گذشته(چهارشنبه، 2 سرطان)  در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی برای یک سفر رسمی دو روزه رهسپار ایالات متحدۀ امریکا گردید.

ارگ نوشته که رییس جمهور کشور در جریان این سفر با جوبایدن رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، اعضای کانگرس و سنا، مقامات عالی رتبه دولتی و شخصیت های تاثیرگذار آن کشور، دیدارهای جداگانه خواهد کرد.

همچنان شورای عالی مصالحه ملی کشور نوشته که طرف افغانستان در این سفر دربارۀ روند صلح، تداوم همکاری و روابط استراتژیک کابل- واشنگتن پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، ادامۀ همکاری دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم، تداوم کمک‌های جامعۀ بین‌المللی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و ادامه‌ی کمک‌های توسعه‌یی ایالات متحده برای کشور بحث و تبادل نظر می‌کنند.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود  که اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی روز جمعه هفته جاری به امریکا سفر می‌کنند.

به اشتراک بگذارید