پرش به محتوا

نماينده خاص سازمان ملل متحد: انعطاف‌پذیری افغانستان به شدت در حال آزمایش است

ديبرا لاينز نماينده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان روز( سه شنبه، 1 سرطان)  در مورد وضعیت افغانستان به شورای امنیت ملل متحد معلومات داد و گفت انعطاف پذیری افغانستان به شدت در حال آزمایش است، و لغزش به سمت برخی از سناریوهای وخیم غیرقابل انکار است.

به نقل از یوناما، فرستاده خاص که همچنین رئیس هییت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) است، بار دیگر بر مسایل که در افغانستان اتفاق می افتد و دامنه جهانی دارد، تأکید کرد.

یوناما نوشته “آنچه که در افغانستان اتفاق می افتد پیامدهای جهانی در پی دارد و شورای امنیت باید از شرایط کاملاً مطلع شود.”

این نهاد افزوده، لاینز از طرفهای درگیر خواست که از میدان جنگ دور شده و به روند صلح متوقف شده برگردند.  وی در برابر هرگونه تلاش در حال حاضر یا در آینده ، برای نصب یک دولت تحمیل شده نظامی که بر خلاف خواست مردم افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی باشد هشدار داد.

این نهاد همچنان بیان داشته که نماینده خاص برای افغانستان همچنین از همه کشورهای عضو خواست تا سخاوتمندانه در برنامه واکنش بشردوستانه ، برای حمایت از توسعه مداوم و نیازهای بشردوستانه این کشور کمک کنند.

به اشتراک بگذارید