پرش به محتوا

یوناما: سازمان ملل متحد تلاش‌های خود را برای پایان جنگ افغانستان افزایش می دهد

سازمان ملل متحد از افزایش حمایت‌های خود برای پایان جنگ در افغانستان خبر می‌دهد.

این سازمان با نشر خبرنامه‌ای گفته که نماینده سازمان ملل برای افغانستان دیبورا لاینز امروز مشوره های چند روزه خود را در دوحه با احزاب و شرکای بین المللی افغانستان در مورد بهترین راه پیشبرد برای تقویت و ایجاد انگیزه در مذاکرات صلح بین‌الافغانی به پایان رسانید.

به نقل از این خبرنامه در کار برای حمایت از مذاکرات صلح افغانستان تاملی صورت نخواهد گرفت. سازمان ملل متحد به مشوره های خود با نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان ادامه می دهد تا تمرکز خود را روی تلاش های صلح و راه حل برای صلح عادلانه و دوامدار حفظ کند.

یونانما گفته که به تعویق افتیدن کنفرانس استانبول فرصت دیگری را برای احزاب افغان فراهم می کند تا پیشرفتی در مذاکرات جاری صلح میان افغانها در دوحه صورت گیرد. در تلاش های افغانها برای دستیابی به صلح نباید سستی صورت گیرد.

بربنیاد خبرنامه‌ای یوناما، سازمان ملل متحد تلاشهای خود را در حمایت از صلح و پایان جنگ افغانستان افزایش می دهد. بی طرفی و امکانات سازمان ملل در اختیار افغان ها و بازیگران بین المللی که برای صلح کار مینماید، به ویژه کشورهای منطقه قرار دارد

.

خبرنامه افزوده، یوناما به کار خود با زنان، جوانان، رسانه ها، قربانیان و جامعه مدنی افغان برای حمایت از نقش حیاتی آنها در انکشاف یک صلح فراگیر ادامه خواهد داد.

نشست ترکیه برای صلح افغانستان که قرار بود، به تاریخ 24 اپیری سالی جاری در استانبودل برگزار شود، اما رییس جمهور ترکیه دیروز اعلام کرد که این نسشت به تعئیق افتاد ه است.

به اشتراک بگذارید