پرش به محتوا

لیندزی گراهام: نیروهای امریکایی در ماه می افغانستان را ترک نخواهند کرد

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکایی گفته است که نیروهای این کشور در زمان پیش‌بینی شده در توافق‌نامه‌ی امریکا با طالبان، افغانستان را ترک نخواهند کرد.

آقای گراهام در مصاحبه با شبکه‌ی خبری «سی‌بی‌اس» گفته است از آنچه که دولت جو بایدن در مورد مسأله‌ی افغانستان پیشنهاد می‌دهد، خوشحال است و استقبال می‌کند.

او گفته است: «من فکر می‌کنم ما در ماه می خارج نخواهیم شد. ما زمانی می‌رویم که شرایط مناسب فراهم شود. طالبان تخطی کرده‌اند. آن‌ها به تعهدات‌شان در توافق‌نامه عمل نکرده‌اند. بنابراین، من کاری را که آنتونی بلینکن و دولت بایدن انجام می‌دهند، تأیید می‌کنم.»

گراهام همچنان علاوه کرده است: «آن‌ها در حال ارزیابی مجدد حضور ما در افغانستان هستند و می‌خواهند تا جای ممکن حضور ما کم‌رنگ باشد، اما نه این‌‌که از این کشور دور شده و تمام دست‌آوردهایی را که کسب کرده‌ایم از دست بدهند.»

به گفته‌ی این سناتور امریکایی، اگر امریکا خیلی زود و بدون فراهم شدن شرایط لازم خارج شود، داعش و القاعده دوباره نیرومند خواهند شد و وضعیت زنان نیز بسیار وخیم خواهد شد.

این سناتور امریکایی به یافته‌های گروه مطالعه افغانستان نیز اشاره کرده و گفته است که این گروه به نتایج خوبی دست یافته است.

گروه مطالعه افغانستان در گزارشی زیر عنوان «راهی برای صلح در افغانستان» گفته است که خروج غیرمسئولانه نیروهای امریکایی احتمالا به جنگ داخلی جدیدی در افغانستان منجر خواهد شد و این امر دعوت از احیای نیروهای ضد امریکا است.

در این گزارش از دولت جدید امریکا خواسته شده است که برنامه‌ی خروج نیروهای این کشور از افغانستان را آهسته‌تر دنبال کرده و ضرب‌الاجل ماه می را کنار بگذارد.

منبع: اطلاعات روز

به اشتراک بگذارید