پرش به محتوا

کارگاه « توسعه سیاسی» با توزیع تصدیق‌نامه برای 80 تن پایان یافت

کارگاهی تحت نام ” توسعه‌ی سیاسی” با توزیع تصدیق‌نامه برای 80 تن از علاقه‌‍‍‍‍‍‌مندان این موضوع و دانشجویان از سوی شورای متخصصان هرات  پایان یافت.

مسوولان شورای متخصصان هرات، آگاهی در مورد توسعه‌ی سیاسی را از عوامل جامعه‌ آگاه دانسته و نقش آن را در پیشرفت جامعه پر رنگ توصیف می‌کنند.

رییس شورای متخصصان هرات از برگزاری کارگاه‌های علمی – تخصصی بیشتر از سوی این شورا خبر داد و گفت: شورای متخصصان هرات همواره در قسمت پژوهش و آگاهی دهی همکار مردم و دولت خواهد بود.

با این حال، اشتراک کننده‌گان از برگزاری این کارگاه از سوی این نهاد ابراز خرسندی کردند.

سید حنیف سادات اشتراک کننده در این کارگاه آموزشی بیان می‌دارد:” من اولین بار است که در این کارگاه اشتراک کردم و این کارگاه باعث شد که دید من نسبت به موضوعات مختلف عمیق‌تر شود و دیگر به مسائل سطحی ننگرم”.

وی می‌افزاید، من در برنامه‌های آموزشی دیگر این شورا نیز اشتراک خواهم کرد.

یاسمین سلیمانی یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان این کارگاه آموزشی می‌گوید:” این کارگاه‌ها می‌تواند در درس‌های دانشگاه من را کمک کند و پیشنهاد من به شورای متخصصان این است که مدت کارگاه‌ها را از دو روزه به چهار روزه ارتقا دهد.”

با این حال احمد ارشاد خطیبی استاد دانشگاه، مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به عهده داشت گفت: ” توسعه‌ی سیاسی از موضوعات مهمی است که ضرورت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیشتر دارد و اگر این کارگاه‌ها به مرتبط به هم برگزار شود تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.”

وی افزود، آگاهی از توسعه‌ی سیاسی می‌تواند توسعه جامعه را به دنبال داشته باشد.

در این کارگاه در مورد موضوعاتی چون: مفهوم توسعه سیاسی، مکاتب توسعه سیاسی، نوسازی، وابستگی، جهانی‌شدن و اهداف توسعه سیاسی بحث خواهد شد.

قابل ذکر است که این کارگاه روزهای چهارشنبه، 24 جدی و پنجشنبه، 25 جدی در شورای متخصصان هرات برگزار شد.

به اشتراک بگذارید