پرش به محتوا

عرضه خدمات صحی بخش نوزادان شفاخانه حوزوی ولایت هرات

مسئولان در شفاخانه حوزوی ولایت هرات می‌گویند که در بخش نوزادان امکانات لازم برای نگهداری و مراقبت‌های جدی موجود بوده و روزانه ده‌ها کودکی که پیش از وقت به دنیا آمده‌اند، در این شفاخانه تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
دکتر عبدالحکیم حقانی مسئول بخش نوزادان آمریت زایشگاه، در گفتگو با خبرنگار آژانس باختر گفته است که روزانه حدود صد کودک در این بخش به دنیا می‌آیند و برای نوزادانی که زودتر از موعد متولد می‌شوند، مراقبت‌های ویژه در نظر گرفته شده است.
دکتر حقانی همچنین اضافه کرد که تلاش می‌کنند تا تسهیلات لازم را برای مادران و نوزادان تحت مراقبت فراهم کنند.
با این حال، دکتر مسئول بخش نوزادان زایشگاه هرات تأکید می‌کند که مادران باید در زمان شیردهی از شیر خود برای نوزادان استفاده کنند، چرا که شیر مادر هم دوا، هم واکسن و هم غذا برای نوزاد است.
از سوی دیگر، مادرانی که نوزادان‌شان در این شفاخانه تحت مراقبت هستند، از وضعیت و برخورد پزشکان ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که این شفاخانه مکانی مناسب برای مراقبت از نوزادان‌شان است.
این مادران می‌افزایند که به دلیل افزایش جمعیت، نیاز است تا بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان گسترش یابد تا همه نوزادان بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
این در حالی است که زایشگاه هرات در حال حاضر خدمات بهداشتی را در سطح حوزه غرب برای مادران و بخش ولادت‌ها ارائه می‌دهد و با توجه به افزایش جمعیت، نیاز به گسترش بخش‌های مختلف آن احساس می‌شود.

به اشتراک بگذارید