پرش به محتوا

هشتمین جشنواره‌ی انگور در هرات برگزار شد

هشتمین جشنواره‌ی انگور، انجیر و عسل، روز (چهارشنبه، ۷ سنبله) در ریاست زراعت هرات به مدت سه روز برگزار شد.

در این جشنواره، شماری از کشاورزان، باغ‌داران و دام‌داران این ولایت، محصولات و تولیدات‌شان را در بیش از ۴۰ غرفه به نمایش گذاشته اند که از این میان، ۷ غرفه‌ی آن مربوط به بخش خانم‌هاست.

پیرمحمد حلیمی، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری هرات می‌گوید که در سال روان خورشیدی، حاصلات انگور ۳۰ درصد نسبت به سال پسین، در این ولایت افزایش یافته است.

او می‌افزاید: «امسال بارندگی بسیار زیاد بود نسبت به سال گذشته، به همین دلیل دهقانان ما خوشحال هستند و حاصلات بیش‌تری داشتند، ۳۰ درصد حاصلات انگور به صورت کل در تمام بخش‌ها افزایش پیدا کرده است.»

این جشنواره که با پشتیبانی مالی شرکت مخابراتی روشن، در این ولایت برگزار شده است، مسئولان این شرکت مخابراتی می‌گویند آنان از صنعت‌کاران، به‌ویژه کشاورزان این ولایت پشتیبانی می‌کنند.

سعیدفرخ سادات، مسئول شرکت مخابراتی روشن در زون غرب کشور می‌گوید:

«هدف ما حمایت از صنعت‌کاران، دهقانان و باغ‌داران است تا مردم تشویق شوند و از محصولات وطنی خودشان استفاده کنند. ما امروز به بیش از یک میلیون فرد، پیام‌هایی بخاطر اطلاع‌رسانی از این جشنواره برای هم‌وطنان ما فرستادیم تا آگاه شوند و به این جشنواره شرکت کنند.»

در همین حال، شماری از باغ‌داران در این جشنواره، می‌گویند که با افزایش فرآورده‌های زراعتی‌شان، نیاز به بازار فروش دارند.

آنان در این هوای گرم از سردی بازار کارشان سخن زده و از مسئولان محلی خواهان ایجاد بازار مناسب برای فروش فرآورده‌های زراعتی‌شان هستند.

خلیل‌احمد یک تن از باغ‌داران این ولایت، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار روز می‌گوید:

«حاصلات ما نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته، اما بازار فروش نیست، ما نیاز داریم تا محصولات خود را به ولایت‌ها و کشورهای دیگر صادر کنیم. از حکومت همین خواسته را داریم که برای این محصولات ما زمینه‌ی صادرات از طریق هوایی را مساعد کنند.»

کریمی یک تن دیگر از غرفه‌داران این جشنواره می‌گوید:

«این جشنواره بسیار زیاد تأثیر خوبی روی محصولات ما می‌گذارد، چون محصولات ما را به جهانیان معرفی می‌کند و خیلی خوشحال هستم که امسال هم همانند سال‌های گذشته ما خانم‌ها باز هم توانستیم در این جشنواره شرکت کنیم.»

گفتنی است که هر سال در ولایت هرات، جشنواره‌ی انگور به منظور بازاریابی و معرفی حاصلات زراعتی در این ولایت برگزار می‌شود.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید