پرش به محتوا

تا دو روز دیگر هرات شاهد افتتاح نخستین بازار تجاری شبانه خواهد بود

مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند، که آمادگی ها برای بازگشایی نخستین بازار تجاری شبانه هرات تکمیل شده و تا دو روز دیگر این بازار افتتاح خواهد شد.

حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات در صحبت با خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر می‌گوید، که هدف اصلی بازگشایی این بازار حمایت از سرمایه‌گذاران و کسبه‌کاران این ولایت است.

آقای خادم تاکید دارد که فرصت بوجود آمده تامین امنیت زمینه را برای راه اندازی برنامه‌های حمایتی از تجار، رونق تجارت و رشد کسبه‌کاران فراهم ساخته‌ است.

رییس اتاق صنایع و معادن هرات به خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر افزود: «برنامه بازار شبانه طرحی مشترک اداره محترم محلی هرات و سرمایه‌گذاران این ولایت است. شب بازار، هفته یکبار در مسیر سرک ولایت به طور دائم برگزار می‌شود. در این بازار کسبه‌کاران و تولیدکنندگان  بیش از ۱۰۰ تن محصولات تولیدی، صنایع دستی و مواد خوراکی را در مسیر ولایت پهن کرده و به غرض فروش به دید شهروندان می‌گذارند.»

به گفته‌ی رییس این اتاق، برقراری امنیت کامل در هرات ایجاب می کند تا کسبه کاران و شهروندان از طرف شب نیز برای خرید نیازمندی‌های شان به بازار دسترسی داشته باشند.

از سویی هم، اتاق پیشه‌وران هرات از این اقدام استقبال گرم نموده می گویند که شب بازار برای افرادی که از طرف روز فرصت کافی برای خرید اجناس مورد نیازی شان ندارند، ضروری و ارزشمند خواهد بود.

آنان می‌گویند که بازگشایی بازار شبانه را برای تشویق کسبه‌کاران و رونق کار وبار شان گامی موثر از سوی د‌ولت می‌دانند.

برخی از تاجران نیز برنامه‌های حمایتی امارت اسلامی را از تاجران و کسبه‌کاران قابل قدر دانسته و می‌گویند افتتاح بازار شبانه می‌توانند فرصت خوب رقابت را برای تولید کنندگان داخلی ایجاد کند و از طرفی شهروندانی که در جریان روز به دلیل مصروفیت‌ها نمی‌توانند نیازمندی شان‌را خریداری کنند؛ اکنون از طرف شب با خاطر آرام می‌توانند برای خرید اجناس مورد ضرورت شان به این بازار بیایند.

گفتنی است که قرار است تا دو روز دیگر شب بازار برای نخستین بار به‌طور دائم و به‌گونه‌ی هفته وار در نزدیکی مقام ولایت هرات افتتاح شود.

به اشتراک بگذارید