پرش به محتوا

حمایت از دهاقین اصل عمده رشد زراعت

ملتی که نان خود را تهیه نتواند محکوم به وابستگی است. از ضروریات اولیه بقا، تهیه مواد غذایی است، چون مواد خوراکی از اولویت‌های اساسی بشر بوده و هست.

مواد خوراکی از طریق زراعت بدست می‌آید، بناءً رشد و تقویت زراعت می‌تواند اعتماد بنفس جوامع بشری را تقویت کند.

در کشور ما به علت موجودیت بحران‌های متعدد نا امنی و خشک سالی، با وجود تبلیغات وسیع کار اساسی در عرصه زراعت صورت نگرفته.

دهاقین ما به شکل سنتی به کشت، غله‌جات و حبوبات می‌پردازند که تا اندازه مایحتاج خود و جامعه را مرفوع می‌سازند، ولی دهاقین نتوانستند با استفاده از تکنالوژی نوین میزان محصولات خویش را بیشتر کنند و هم متأسفانه وقتی محصول زراعتی بدست می‌آید دولت برنامه‌یی برای حمایت از دهاقین در عرصه خرید محصولات زراعتی‌شان ندارند.

در حالیکه تمام کشورها حتی کشورهای جهان سومی بودجه خاصی برای خرید گندم دهاقین به قیمت بلند و توزیع آن به قیمت کمتر برای خبازی‌ها، دارند.

پیشنهاد ما به ( امارت اسلامی ) که سیاست اقتصاد محور را اساس کار خویش قرار داده‌اند این است باید توجه جدی به حال دهاقین داشته باشند، با خرید محصولات‌شان به قیمت بلند، و تهیه کود کیمیاوی معیاری و توزیع آن در بدل وجه نقد زمینه تشویق بیشتر‌شان را در جهت کشت و زراعت مساعد سازند.

متأسفانه زمانیکه محصولات زراعتی بدست می‌آید یک عده دلالان و سودجویان قیمت‌ها را به شدت پایین می‌آورند تا محصولات زراعتی را به قیمت ارزان و نا چیز بخرند، دهاقین هم مجبور‌اند محصولات‌شان را بفروشند، بعداً که بازار از محصول خالی شد قیمت‌ها را بلند می‌برند و استفادة بیشتر مادی را بدین گونه دلالان بازار می‌برند.

امیدواریم مسوولین توجه خاص به دهاقین و در مجموع بخش زراعت کشور که هشتاد درصد مردم ما وابسته به این سکتور هستند، مبذول بدارند.

همچنان زمینه بازار یابی و خریداری‌های دولتی را مساعد ساخته و در حصه تهیه کودهای با کیفیت زراعتی یاریشان نمایند.

تا در آینده‌ی نزدیک شاهد رشد زراعت و تهیه محصولات با کیفیت زراعتی در کشور باشیم.

به اشتراک بگذارید