پرش به محتوا

کارگاه‌ آموزشی در شورای متخصصان هرات پایان یافت

کارگاه‌ آموزشی تحت نام «نقش تکنالوژی در حل چالش‌‌های اجتماعی»، روز گذشته (چهارشنبه، ۱۶ حوت) به مدت دو روز، در شورای متخصصات هرات برگزار شد.

امروز که روز آخر کارگاه است، با دادن تصدیق‌نامه به اشتراک‌کننده گان از سوی شورای یاد شده، این کارگاه آموزشی پایان یافت.

برگزار کنندگان این کارگاه‌، هدف از برگزاری این کارگاه را بلند بردن ظرفیت جوانان و آگاهی‌دهی عنوان می‌کنند.

محمد رفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات و برگزار کننده‌ی این کارگاه آموزشی اظهار می‌کند که آنان همواره تلاش دارند برنامه‌ها و کارگاه‌های دیگری نیز برای جوانان برگزار کنند.

رئیس شورای متخصصان هرات می‌افزاید: «تحولاتی که در تکنالوژی آمده است، سهولت‌های زیادی به‌بار آورده است، اگر ما و شما تکنالوژی را بفهمیم، به‌طور مثال فردی که تکنالوژی را می‌داند و می‌فهمد بسیار پیشرفت کرده و شورای متخصصان هم با برگزاری این کارگاه‌ها تلاش دارد تا اهمیت موضوعاتی از قبیل تکنالوژی در حل چالش‌ها، سطح آگاهی جوانان را بالا ببرد.»

برای ما مهم است که شما بعد از این برای خود خدمت می‌کنید، برای خانواده‌های‌تان و به‌ویژه برای جامعه.»

در همین حال، مسعود بهره، استاد دانشگاه و مدرس این کارگاه آموزشی می‌گوید بلند بردن ظرفیت جوانان و آگاهی‌دهی را نیاز اساسی جامعه دانسته و بر اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌هایی تأکید می‌کند.

آقای بهره تصریح می‌کند که این کارگاه با استقبال گرم جوانان روبه‌رو شد.

مدرس این کارگاه آموزشی می‌افزاید: «این برنامه‌ها بسیار می‌تواند مفید باشد، به‌خصوص برای قشر جوان و تحصیل کرده‌ی ما، محصلین عزیز، متعلمین بسیار گرامی ما؛ بخاطر این که قشر جوان ستون فقرات یک جامعه است و آنان می‌توانند در حقیقت به‌خصوص با در نظرداشت موضوع امروزی “نقش تکنالوژی در حل چالش‌های اجتماعی” یک موضوع بسیار مهمی است.»

اشتراک ‌کنندگان این کارگاه آموزشی، ضمن استقبال از برگزاری کارگاه، موضوعات بحث شده در این کارگاه را مفید بیان می‌کنند.

حسین رحمانی یک تن از اشتراک کنندگان این کارگاه آموزشی، از برگزاری این کارگاه ابراز خرسندی نموده و خواهان برگزاری بیش‌تر چنین کارگاه‌های است.

رحمانی تصریح می‌کند: «خوش‌بختانه بحث‌ها و مواردی که در مدت این دو روز در شورای متخصصان روی آن بحث شد، مواردی هستند که ما جوانان به آن نیاز داریم تا بدانیم و آگاهی کسب کنیم. گاهی ما مسیر خود را گم می‌کنیم و نمی‌دانیم دقیقاً مسیر و هدف ما چیست و دنبال چه چیزی هستیم و خوش‌بختانه با برگزاری این کارگاه دوباره هدایتی به ما داده شد تا مسیر خود را پیدا کنیم.»

از سویی هم، عبدالرشید یک تن دیگر از اشتراک‌کنندگان این کارگاه، موضوعات بحث شده در کارگاه را مفید و مهم خوانده می‌افزاید که نظر به علاقه‌یی که در بخش تکنالوژی داشت، در این کارگاه اشتراک کرده است.

او نیز همانند دیگر اشتراک‌کنندگان از برگزاری این کارگاه خرسند است.

عبدالرشید تصریح می‌کند: «من از شورای متخصصان هرات، تشکری می‌کنم که این زمینه را برای جوانان، با درنظرداشت مکان، وسایل و امکانات از ما حمایت می‌کنند و واقعیت در مدت این دو روز موارد بسیار زیادی آموختم و برایم بسیار مفید بود و حالا به حیث شهروند نقش خودم را در حل چالش‌های جامعه بهتر درک کردم و به امید خدا به این مسئولیت خودم عمل می‌کنم.»

در این کارگاه بر نقش تکنالوژی در حل چالش‌‌های اجتماعی و چگونگی حل بحران‌های اجتماعی با استفاده از تکنالوژی بحث و گفت‌وگو شد.

قابل ذکر است که همواره این شورا از آوان فعالیت، کارگاه‌های آموزشی برای حمایت از نسل جوان، با در نظرداشت موضوعات متفاوت و مفید برگزار کرده است که با استقبال شمار زیادی از جوانان روبه‌رو شده‌ است.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید