پرش به محتوا

قرار است انتقال اموال تجارتی از طریق خط آهن هرات- خواف به زدوی آغاز گردد

صادارات و واردات اموال تجارتی قرار است تا پانزده روز دیگر از طریق خط آهن هرات- خواف آغاز گردد.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ مقام های ادارات محلی هرات طی نشست مطبوعاتی می گویند همزمان با امتداد و تکمیل فاز چهارم در نظر دارند که از طریق ایستگاه روزنک بارگیری و تخلیه کالاهای تجاری را شروع کنند.

مفتی محمد نسیم محمدی رئیس خط آهن هرات می گوید که تاجران میتوانند از طریق این خط آهن با تخفیف مالیاتی اموال تجاری را از کشور به بنادر چابهار، بندر عباس و مرز ترکیه صادر و برعکس به افغانستان وارد کنند.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر؛ رییس خط آهن هرات می گوید که خط آهن خواف در سال اول ظرفیت بارگیری و تخیله 100 هزار تن اموال تجاری و انتقال 100 هزار نفر مسافر را دارد.

در همین حال قومندان قطعه محافظتی خط آهن در این نشست می گوید به منظور حفظ امنیت خط آهن هرات – خواف، چهار تولی امنیتی که هر کدام با بیشتر از 100 نیرو، از ساحه شمتیغ الی پل هاشمی در این خط مستقر شده و مسئولیت امنیت را بر عهده دارند.

گفتنی است که بنابر گفته های مقام های اداره خط آهن هرات- خواف قرار است از اول ماه حمل سال آینده انتقال مسافر آغاز گردد. مقام های این اداره همچنان از مقدمات گسترش خط آهن هرات – تورغندی تا رباط پریان به طول ۱۱۳ کیلومتر خبر می دهند.

پروژه های که می تواند هرات را به قطب اقتصاد و تجارت کشور تبدیل کند.

به اشتراک بگذارید