پرش به محتوا

گشایش نمایشگاه کتاب درهرات

نمایشگاهی تحت نام” صلح” امروز( دوشنبه،اول جدی) در کتاب‌خانه عامه هرات گشایش یافت.

در این نمایشگاه 32 هزار جلد کتاب با عنوان‌های مختلف در معرض دید بازدید کننده‌گان قرار گرفته است.

در همین حال، برگزار کننده‌گان این نمایشگاه ابراز می‌دارند؛ در این نمایشگاه حدود 32 هزار جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است و بیشتر کتاب‌های ادبیات، روان‌شناسی و موفقیت را شامل می‌شود.

محمود عبدالله صالح؛ برگزار کننده این نمایشگاه  گفت که این نمایشگاه به هدف ترویج کتاب‌خوانی در ولایت هرات برگزار شده است و حدود 500 تا 600 جلد از این کتاب‌ها توسط نویسنده‌های افغان نگاشته شده است.

 با این وجود، محمد عمر شهاب، رییس اتحادیه ناشرین و کتاب‌‌‎فروشان ولایت هرات ‌می‌گوید:” عمده‌ترین چالش در برگزاری نمایشگاه کتاب در هرات نبود زمین مناسب است و ما کتاب‌فروشان و برگزار کننده‌های نمایشگاه کتاب از دولت می‌خواهیم که برای برگزاری کتاب مکان مناسب را برای ما فراهم سازند.”

 وی افزود، در حدود 30 انتشارات و 90 کتاب‌فروشی در هرات موجود می‌باشد و سالانه حدود 50 هزار کتاب در این ولایت به فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد “ما همه ساله این نمایشگاه را در هرات برگزار می‌کنیم، اما در دوسال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا و نبود جای نتوانستیم این نمایشگاه را برگزار کنیم”.

 از سوی هم سید وحید قتالی والی ولایت هرات گفت: در حال حاضر برای کتاب‌داران جای مناسب برای برگزاری نمایش‌گاه وجود ندارد اما، ما می‌توانیم که زمینه این را فراهم کنیم که با اشتراک سرمایه‌گذاری ناشران، شاروالی زمین به اختیار‌شان قرار دهد.

 والی هرات که در این نمایشگاه حضور داشت بیان کرد، سال‌های گذشته این نمایشگاه‌های به صورت گسترده برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل همه‌گیری کرونا این گستردگی وجود نداشت.

والی هرات می‌افزاید، برای ایجاد کتاب‌خانه معیاری بودجه لازم وجود ندارد.

قابل ذکر است که این نمایشگاه برای ده روز به روی بازدید کننده‌گان باز است.

گزارش‌گر: فریبا اکبری

به اشتراک بگذارید