پرش به محتوا

اعمار ۵۰ باب خانه دیگر برای زلزله زدگان در ولسوالی زنده جان

مسوولان کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات در گفتگو با خبرنگار آژانس باختر هرات می گویند که به ادامه اعمار خانه ها و توزیع آن برای زلزله زدگان هرات این بار 50 باب خانه دیگر به همراه دو باب مسجد جامع و پنج وقت را به زلزله زدگان قریه نائب رفیع ولسوالی زنده جان تسلیم نموده اند.

مولوی احمد الله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات می گوید این خانه ها به گونه اساسی و تحت نظارت کمیسیون مذکور از سوی مردم متدین ولایت بغلان اعمار گردید.

آقای متقی می افزاید که در پهلوی این خانه ها تشناب های معیاری و همچنان چاه آب آشامیدنی نیز برای خانه ها در نظر گرفته شده است.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات می افزاید که سلسله اعمار خانه ها برای زلزله زدگان جریان دارد و اکنون نزدیک به 4000 خانه در حال اعمار می باشد و هر هفته سه الی چهار بار تسلیمی خانه ها را برای زلزله زدگان داریم.

از سوی هم مولوی شمس الدین باشنده بغلان و مسوول ساخت خانه ها می گوید که آنان برای کمک به زلزله زدگان هرات به این ولایت آمده بودند اما زمانیکه ساحه را دیدار نمودند مردم به سرپناه و خانه ضرورت داشتند و آنان نیز تصمیم به ساخت خانه ها نمودند.

مولوی شمس الدین می گوید هزینه مجموعی ساخت این 50 باب خانه به همراه دو مسجد نزدیک به 41 میلیون افغانی شد.

به اشتراک بگذارید