پرش به محتوا

نگرانی باشندگان هرات از بلند رفتن قیمت ها در فصل پیش رو

شماری از باشندگان هرات از آغاز فصل سرما و بلند رفتن قیمت ها در این فصل نگرانی داشته و می گویند اگر قیمت ها صعود نماید آنان در فصل سرما توانایی خرید اجناس را ندارند.

این باشندگان با اینکه از وضعیت کنونی ابراز خرسندی دارند اما از نظام خواستار کنترول قیمت ها در بازار می باشند.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ دو تن از این باشندگان می گویند با اینکه نرخ ارز دالر نسبت به گذشته پایین آمده اما هنوز هم قیمت ها گزاف می باشد.

از سوی دیگر آگاهان مسایل اقتصادی بدین باورند که قیمت ها در بازار ها همیشه سیر صعودی داشته و هیچ وقت سیر نزولی را اختیار نمی کند با توجه به قیمت ارز دالر که یک فکتور آن می باشد.

گلاب حیدری یک تن از این آگاهان می گوید تنها نرخ دالر تعیین کننده قیمت ها در بازار نیست بلکه فکتور های دیگری نیز تاثیر گذار می باشد.

از سوی دیگر مسوولان در اداره شاروالی هرات می گویند که آنان با تعیین نرخنامه ها در سطح شهر با تعیین هیئت قیمت ها را کنترول می کنند.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر؛ همایون فایز مدیر تنظیم امور مارکت ها در ریاست شاروالی می گوید آنان با توجه به نرخنامه های تعیین شده هیئت هایی را برای بررسی و کنترول قیمت ها گماشته اند که در سطح بازار نرخ ها را کنترول می نمایند.

این در حالیست که همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما قیمت ها در بازار های داخلی افزایش پیدا می کند اما امسال اداره شاروالی بخاطر جلوگیری از بلند رفتن قیمت ها نرخنامه هایی را برای اجناس غیر وارداتی تعیین نموده تا جلوی سوء استفادده کننده گان را بگیرد.

به اشتراک بگذارید