پرش به محتوا

برگزاری کارگاهی تحت نام” استراتژی بی طرفی و نقش آن در سیاست خارجی”

شورای متخصصان هرات کارگاه دو روزه ای تحت عنوان “استراتژی بی طرفی و نقش آن در سیاست خارجی” را در مقر شورا دایر نمود.

این کارگاه توسط عبدالرحمن کریمی استاد پوهنتون/ دانشگاه تدریس گردید.

این کارگاه برای شماری از دانشجویان علاقه مند از بخش ذکور دایر گردید که امروز چهار شنبه(۲۹ قوس) با توزیع تصدیق نامه به اشتراک کنندگان خاتمه یافت.

شورای متخصصان هرات همواره در تلاش بوده  است، که برای بلند بردن سطح آگاهی و ظرفیت سازی جوانان برنامه های مختلف را در عرصه های گوناگون دایر کند.

شورای متخصصان برای دست یابی به این هدف اش امروز این برنامه را برای شماری از جوانان برگزار نمود.

مسوولان هدف از برگزاری این برنامه آموزشی را آگاهی هر چه بیشتر جوانان در مورد استراتژی بی طرفی و نقش آن در سیاست خارجی عنوان می کنند.

محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان هرات طی یک سخنرانی در ختم این برنامه گفت:” هر قدر که امنیت و ثبات دوام پیدا کند به نفع ملت است. حال هم باید ما به خاطر منفعت کشور خود وضعیت های دشوار را تحمل کرده تا بتوانیم به یک کشور با ثبات با امنیت کامل، و دور از هر نوع مشکل دست یابیم.”

در همین حال این برنامه های آموزشی مورد استقبال جوانان قرار گرفته طوری که همواره شاهد حضور پر رنگ این جوانان در کارگاه های برگزار شده از سوی شورای متخصصان هستیم.

از سویی هم عبدالرحمن کریمی که مسوولیت تدریس را در این مدت دو روز به دوش داشت می گوید:” افزایش سطح آگاهی و سواد سیاسی، باعث رشد و استعداد فردی شده و برای فرد زمینه تحلیل و تجزیه مباحث سیاسی مختلفی را می دهد.”

وی در گفتگو با اخبار روز گفت، اشتراک در برنامه های ارتقا ظرفیت به توانایی فرد افزوده و او را به عنوان یک فرد پر توان وارد جامعه می سازد. بنا براین اشتراک در این برنامه ها فواید فوق را به دنبال دارد.

او همچنان می افزاید:” شناخت استراتژی های موجود در سیاست خارجی کشور ها برای هر فردی از جامعه علاوه بر مفیدیت موضوع، تلاشی برای آگاهی و درک درست از وضعیت کشور در قبال سایر کشورها می باشد.”

باید گفت که در این مدت دو روز روی موضوعاتی چون انواع استراتژی در سیاست خارجی، انواع استراتژی بی طرفی در سیاست خارجی، اصول استراتژی بی طرفی در سیاست خارجی، عوامل انتخاب استراتژی بی طرفی در سیاست خارجی، مزایا و عیب های استراتژی بی طرفی در سیاست خارجی بحث شد.

به اشتراک بگذارید