پرش به محتوا

به منظور رسیدگی و تداوی زخمیان وقوع زلزله در هرات یک شفاخانه ایجاد شد

به نقل از آژانس باختر: امارات متحده عربی به منظور رسیده گی وتداوی عاجل زخمیان وقوع زلزله هرات یک شفاخانه مجهز را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر از ولایت هرات: این شفاخانه که مجهز با وسایل مورد نیاز می باشد امروز با حضورداشت والی هرات، رئیس اطلاعات و فرهنگ، مسئولان صحی از ریاست صحت عامه و هیئت اعزامی کشور دوست امارات متحده عربی افتتاح و به فعالیت آغاز کرد.

مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات در محفل افتتاح این مرکز صحی، از کمک‌های صورت گرفته به آسیب‌دیده‌ها از سوی کشور دوست امارات متحده عربی ابراز تشکری نموده و آن را اقدام حیاتی برای حمایت از آسیب‌دیده‌های زلزله در هرات خواند.

با این حال داکتر سلطان مسئول هیئت امارات متحده عربی در سخنانی گفت: ” مردم افغانستان را مثل مردم خود می‌پنداریم و برای آسیب‌دیده‌گان، به صورت ۲۴ ساعته، خدمات ارائه خواهیم کرد”.

از سوی هم مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که خدمات این شفاخانه در ۱۴ کانتینر مجهز با وسایل صحی و با ۴۵ داکتر متخصص داخله و عمومی و همچنان ۲۵ نفر تیم تخنیکی طور ۲۴ ساعته خدمات صحی را ارائه خواهند کرد.

در ادامه مسئولان صحی ساخت این شفاخانه را برای مدیریت بحران و رسیده‌گی بهتر به آسیب‌دیده‌گان مهم خواندند.

این در حالیست که در ده روز اخیر، زلزله‌های خفیف و قوی هرات و ولسوالی‌های اطراف آن ولایت را تکان داده که شمار زیادی را مجروح ساخته است، باشندگان هرات افتتاح همچون شفاخانه‌ها را برای رسیده‌گی به نیازمندان، نیاز مبرم می‌دانند.

به اشتراک بگذارید