پرش به محتوا

گشایش مرکز آموزشی برای جوانان در سرپل

به نقل از آژانس باختر: نخستین مرکز آموزشی برای جوانان، از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ سرپل، گشایش یافت.

قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم گشایش این مرکز گفت: امارت اسلامی در کنار سایر بخش ها، به تحصیل و ارتقای ظرفیت جوانان کشور توجۀ خاص دارد و از برنامه هایی که زمینه پیشرفت و رشد جوانان را مساعد کند، حمایت می کند.

وی افزود؛ به خاطر فراهم کردن زمینۀ آموزش برای جوانان، توافقنامهٔ همکاری را با مؤسسه اکتید امضا کرده است که در راستای ایجاد مراکز آموزشی برای چند ولایت کشور همکاری مالی خواهند کرد.

راشد می گوید؛ امارت اسلامی در وزارتخانه‌ها و سایر ادارات به افراد مسلکی نیاز دارد و معینیت امور جوانان جهت مسلکی سازی جوانان برنامه های منظم را روی دست گرفته است.

ملا محمد نادر حقجو معاون والی سرپل در این برنامه گفت؛ مجاهدین با جنگ نظامی خویش امریکا و هم پیمانان اش را شکست دادند و حالا نوبت شما جوانان و قلم بدستان است که با فرهنگ و تبلیغات منفی غرب مقابله کرده و افکار جوانان و مردم را از اشغال خلاص کنید.

با این حال مفتی فخرالدین عمیر سرپلی رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل؛ رشد و ترقی مردم و جامعه را متعلق به رشد علم و آموزش خواند و از جوانان خواست که با تحصیل علوم مختلف، کشور به قلهٔ موفقیت برسانند.

رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل افتتاح این مرکز آموزشی را، دستآورد بزرگی برای آموزش جوانان تلقی کرد و گفت؛ کاری که در ۴۰ سال گذشته در این ولایت نشده بود؛ مسؤولان امارت اسلامی آنرا انجام میدهند.

در ادامه، شماری از جوانان با اظهار خوشی از اقدام نیک معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ جهت افتتاح این مرکز آموزشی؛ پیشنهادها و خواست های شان مطرح ساخته و خواهان رسیده گی و توجه معینیت امور جوانان در زمینه شدند.

به اشتراک بگذارید