پرش به محتوا

نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی کشور برگزار شد

نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز( شنبه، 15 قوس) با اشتراک  اشرف غنی رییس جمهوری  کشور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه و جمعی از چهره‌های سیاسی کشور برگزار گردید.

در صفحه ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهور اشرف غنی در این نشست گفته است  “ماحول تغییر کرده با کمک‌های جهان اتکا کرده نمی‌توانیم. خود ما باید دست به‌کار شویم”

هم‌چنان در صفحه ارگ ریاست جمهوری به نقل از رییس جمهوری کشور نگاشته شده است که “مذاکرات در مرحله‌ دوم رسیده است. مرحله‌ نخست نشان داد که کار آسان نبود، اما به نتیجه رسید”.

هم‌چنان شورای عالی مصالحه کشور نیز در صفحه فیسبوک خود به نقل از عبدالله عبدالله  نوشته که “امروز همه‌ی مردم افغانستان خواهان آتش‌بس سراسری و از بین رفتن دشمنی هستند. با قربانی‌هایی‌که جنگ و خشونت از مردم افغانستان می‌گیرد، آنها تشویش‌هایی جدی نیز دارند.”

در این مطلب  گفته شده که رییس شورای عالی مصالحه کشور در این نشست بیان کرده است، ما باید روی نقشه راه برای رسیدن به صلح به توافق برسیم که کدام قدم‌ها برداشته شوند و تا چه حد ما حاضر به قربانی با روحیۀ همدیگرپذیری هستیم تا به ندای برحق مردم افغانستان جواب قناعت‌بخش دهیم.

شورای عالی مصالحه کشور در سال گذشته میلادی پس انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد و چند روز پیش ایالات محتده آمریکا، اتحادیه اروپا، و برتانیا خواستار آغاز به کار شورای عالی مصالحه کشور شدند.

به اشتراک بگذارید