پرش به محتوا

آغاز دور پنجم کار زار واکسین ضد فلج کودکان در هرات

دور پنجم کار زار واکسین ضد فلج کودکان، سر از امروز دوشنبه (30 اسد) در هرات آغاز شد.

باید گفت که همزمان این کار زار در ولایت‌های همجوار هرات و سرتاسر افغانستان نیز آغاز شده است.

مسؤولان می‌گویند که در این دور، یک میلیون و ۲۵۰ هزار کودک در‌ حوزه غرب کشور واکسین می‌شوند.

مولوی طالب شاهد رئیس صحت عامه هرات می‌گوید که حوزه غرب کشور از سه سال بدین سو از واقعات پولیو پاک بوده، با آن هم باید هماهنگی و کار بیشتر در تطبیق واکسین پولیو صورت گیرد.

مولوی شاهد می‌گوید که این دور، امروز همزمان با دور سرتاسری شروع می‌شود و در این دور اطفال زیر پنج سال واکسین می‌شوند.

به اساس آمار ارائه شده، قرار است در این دور، یک میلیون‌ و دو صد و پنجاه هزار کودک زیر پنج سال در غرب کشور، از جمله هرات، در برابر بیماری فلج، واکسین شوند.

این کمپاین به گونه‌ی سیار از 30 اسد آغاز شده الی پنجشنبه (2 سنبله) ادامه دارد.

مسؤولین صحی خواهان همکاری شهروندان هرات در قسمت تطبیق هر چه بهتر این کمپاین هستند.

داکتر کبیر می‌گوید، در این دور کمپاین قرار است که برای کودکان بالای دو سال علاوه به قطره واکسین تابلت ضد کرم هم داده شود.

وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش با خبرنگار اخبار روز گفت” ما امیدوار هستیم که والدین اطفال به خاطر تطبیق هر چه بهتر این کمپاین با تیم صحی سیار‌ مان همکاری کنند؛ و اطفال‌شان را به خاطر نجات دادن از ویروس خطرناک فلج واکسین کنند.”

از سویی هم مولانا نعیم‌الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که باید با ارائه آگهی دهی از طریق رسانه‌ها مشترکاً برای از بین بردن بیماری فلج کودکان کار کرد.

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات علاوه کرد که مردم و مسؤولان باید رضاکاران را به چشم سفیران سلامتی دیده و با آنان همکاری کنند.

از طرفی هم اداره محلی هرات حمایت‌اش را اعلان کرده می‌گوید، مقام ولایت هرات برای ایجاد سهولت هر چه بهتر به کارزار واکسین آماده‌ی هر نوع همکاری است.

مولوی نثار احمد الیاس سخنگوی والی هرات می‌گوید:” از شهروندان هرات خواهش می‌کنیم که با کارمندان صحی همکاری کنند تا این افراد بتوانند وظیفه‌ی‌شان را به گونه اَحسَن انجام بدهند.”

نا‌گفته نباید گذاشت که، در حالی دور سرتاسری واکسین پولیو در افغانستان شروع می‌شود که امسال چهار واقعه مثبت پولیو در کشور ثبت شده است.

گزارشی از فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید