پرش به محتوا

رونمایی از کتاب ” راز آفرینش”

امروز از کتابی تحت نام” راز آفرینش” اثر حمیرا نکهت دستگیر‌زاده در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات رونمایی شد.

این کتاب در حضور شماری از منسوبین دولتی، رئیس شورای متخصصان هرات، استادان دانشگاه‌ها، شاعران، نویسندگان و فرهنگیان رونمایی شد.

برگزار کننده‌ی این برنامه فرهنگسرای عبدالواحد بهره بوده که مسوولان این فرهنگسرا می‌گویند آنان این برنامه را به منظور پاسداشت از هفتاد و یکمین سال تولد شاعر، نویسنده و پژوهشگر به نام محمد شعیب مجددی و رونمایی از کتاب “راز آفرینش” برگزار نمودند.

این اثر دهمین کتاب است که توسط فرهنگسرای بزرگ عبدالواحد بهره به چاپ می‌رسد.

این کتاب نقدی است بر اشعار حمیرا نکهت دستگیر‌زاده، که توسط محمد شعیب مجددی نقد شده است.

به گفته‌ی محمد شعیب مجددی نویسنده این اثر، این کتاب یک صفحه‌ی بزرگتری از زندگی‌ نامه، طرز فکر، فعالیت‌ها، خصوصیات شعری و کارهای حمیرا نکهت دستگیرزاده است.

آقای مجددی گفت از بین پانزده اثر حمیرا نکهت این کتاب را تحت نام ” راز آفرینش” به چاپ رسانده که اشعاری از بین این کتاب‌ها بیرون نویس شده و در مورد آن تبصره‌های صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت” کتاب ارزش خود را دارد زمانی این ارزش معنا پیدا می‌کند که به مردم معرفی شود. برگزاری چنین برنامه‌ها باعث می‌شود که مردم از موجودیت یک کتاب آگاه شوند و این خود باعث فرهنگ کتاب‌خوانی بین مردم می‌شود.”

در همین حال مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ می‌گویند آنان همیشه بزرگان عرفان، علم و ادب حمایت می‌کنند.

حمیدالله غیاثی آمر اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید” ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات همواره در تلاش این است که از نویسندگان، مؤلفین و پژوهشگران حمایت جدی نماید.”

وی گفت ریاست اطلاعات و فرهنگ تلاش می‌کند که در قسمت فرهنگ، ادب و هنر توجه خاص نماید.

از سویی هم شماری از فرهنگیان با استقبال از چنین برنامه‌ها می‌گویند برگزاری چنین برنامه برای حمایت از نویسندگان و شاعران کار پسندیده است.

نهیک فلاح یک تن از فرهنگیان هرات گفت” در این اواخر حمایت دولت از نویسندگان و شاعران زیاد شده است.”

وی در ادامه گفت” رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این اواخر با شماری از شاعران دیدن نموده و پی صحبت‌های شاعران نشست، که در دوره‌های گذشته ما شاهد چنین رفتاری از مسوولان اطلاعات و فرهنگ نبودیم.”

باید گفت که محمد شعیب مجددی یک تن از نویسندگان کشور است که تا حال بیش از سی اثر را نگاشته است.

گزارشگر: فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید