پرش به محتوا

راه اندازی کارگاه آموزشی فن و حرفه برای صد طفل یتیم در هرات

کارگاه آموزشی فن و حرفه برای صد طفل یتیم و نیازمند از سوی بنیاد خیریه عاطفی در هرات راه اندازی شد.

هدف از راه اندازی این کارگاه  اشتغال زایی برای اطفال یتیم، بی سرپرست و فقیر عنوان شده است.

مسوولان بنیاد خیریه عاطفی می­گویند در کنار برنامه های دیگر این بیناد، کارگاه آموزشی فن و حرفه یکی دیگر از برنامه های امسال این بیناد بوده که در آن شماری از جوانان و نو جوانان یتیم و فقیر تحت پوشش قرار می­گیرند.

عبدالظاهر ارشاد معاون بنیاد عاطفی می­گوید” هدف از راه اندازی این گارگاه، اشتغال زایی و مبارزه با بیکاری و حمایت از اطفال نیازمند و فقیر بوده که خوشبختانه ما توانیستم صد طفل نیازمند را بعد از سروی تحت پوشش این برنامه قرار دهیم.”

حرفه های خیاطی، کیف دوزی و مبایل سازی از جمله مواردی اند، که از سوی این بنیاد در مدت زمان شش ماه برای صد تن از اطفال یتیم و بی بضاعت آموزش داده می­شود.

. مسوولان این بنیاد می­گویند در ختم این کارگاه همکاری های لازم برای این اطفال از طرف بنیاد عاطفی صورت خواهد گرفت.

از سویی هم مسوولان در ریاست کار و امور اجتماعی با استقبال از این برنامه می­گویند آنان همواره درتلاش مساعد کردن زمینه کار به مردم هستند.

عبدالله سوری آمر ریاست کار و امور اجتماعی گفت: آنان در تلاش اند که همه ساله حدود 1000 الی 1500 تن طفل خیابانی را شامل برنامه های آموزشی و حمایوی کنند.

وی در ادامه گفت” ما در سال جاری از میان پنجصد طفل سروی شده سه صد طفل را در بخش های فن و حرفه جذب نمودیم، که کارهای فنی و حرفه برای شان آموزش داده می­شود.

در همین حال شماری از مستفید شوندگان با ابراز سپاس خواهان تداوم چنین برنامه ها هستند.

نعمت الله یک تن از مستفید شوندگان که برای بدست آرودن مخارج روزانه فامیل اش دست فروشی میکند؛ میگوید” هشت نفر اعضای فامیل ام هستند که مخارج شان به دوش من است. قبلا برای بدست آوردن مصارف روزانه مجبور بودم که دست فروشی کنم؛ اما فعلا به این برنامه ثبت شدم که قصد دارم بعد از فراگیری حرفه ی خیاطی یک دوکان خیاطی برای خودم باز کنم، که هم مخارج فامیل ام را بدهم و هم هنر خود را به دیگران نیز انتقال بدهم.”

نا گفته نباید گذاشت که بنیاد عاطفی در بخش های آموزش، صحت، فن و حرفه و حمایت از نیازمندان فعالیت های موثری داشته است.

گزارشگر: فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید