پرش به محتوا

آغاز روند تعویض بانکنوت های ده و بیست افغانی در هرات

مسوولان محلی هرات از آغاز روند تعویض بانکنوت­های ده و بیست افغانی در این ولایت خبر می­دهند.

سخنگوی والی هرات طی یک بیانیه تصویری گفت تمام شهروندان سر از تاریخ 16 جوزا جهت تبدیل کردن بانکنوت­های کهنه و فرسوده می­توانند به نوی کابل بانک مراجعه کنند.

مولوی الیاس نیازی سخنگوی والی هرات می­گوید روزانه هر شهروند می­تواند که ده هزار افغانی، بانکنوت­های کهنه را به بانکنوت­های نو تبدیل کند.

وی گفت با آغاز این روند مشکلات مردم در قسمت بانکنوت های مندرس در بازار حل خواهد گردید.

این سخنان در حالی بیان می­شود که روزانه شهروندان در قسمت بانکنوت­های  فرسوده به مشکل مواجه شده و می­گویند که این امر مشکلات زیادی را در معاملات روزانه ی شان بوجود آورده است.

بهروز جعفری یک تن از شهروندان می­گوید” در این شرایط بیکاری و بی پولی، وجود پول های کهنه یک مشکل دیگر برای ما است. برای دریافت یک لقمه نان مجبور هستم که به موترهای لینی تا وظیفه ام بروم. همه روزه با  صاحبان موترها جنجال دارم، چون خود شان پول کهنه را به مسافر خود میدهند اما از مسافر پول کهنه را قبول نمی­کنند.”

وی با ابراز خرسندی گفت تعویض پول­های کهنه به پول­های نو یک اقدام نیک بوده که یک چالش بزرگ را در سطح شهر حل می­کند.

در همین حال حمیده نیکزاد یکی دیگر از این شهروندان می­گوید” شنیدن خبر تبدیل پول های کهنه من را خوشحال کرد، چون با جمع آوری پول­های کهنه از سطح شهر دیگر به مشکل مواجه نمی­شوم. هر هفته به دلیل این که پول­ها کهنه است و کسی قبول نمی­کند مجبورم هستم که بیست الی سی افغانی را دور بیندازم.”

وی گفت” از امارت اسلامی خواهش ما این است که در این قسمت جدی­تر کار کرده نه تنها ده افغانی و بیست افغانی را تبدیل کنند، باید پول­های پنجاه افغانی و بالاتر از آن  را هم تبدیل کنند؛ چون تقریبا تمام پول­های که در بازار است کهنه و فرسوده شده و اکثریت شان قابل استفاده نیستند.”

گفتنی است که چرخش بانکنوت­های کهنه و فرسوده در بازار نه تنها معاملات روزانه را به مشکل مواجه کرده است؛ بل برخی اوقات باعث جار و جنجال میان فروشندگان و مشتری نیز می­گردد.

گزارشگر: فروزان فرغ خاوری

به اشتراک بگذارید