پرش به محتوا

وزارت اطلاعات و فرهنگ “روز جهانی آزادی مطبوعات” را تجلیل کرد

وزارت اطلاعات و فرهنگ از سوم «می» (روز جهانی آزادی مطبوعات) تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در نشستی که به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد؛ مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ، مسئولان نهادهای رسانه‌یی، ژورنالیستان و فرهنگیان شرکت کرده بودند.

در این نشست، مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که رسانه‌ها در خنثی سازی تهاجم فرهنگی و دسیسه‌های دشمن برای تفرقه افکنی میان افغانان تحت نام قوم، زبان، سمت و مذهب نقش مهمی دارند.

عزیزی افزود که امارت اسلامی بخصوص وزارت اطلاعات و فرهنگ تلاش دارد به مشکلات اقتصادی رسانه‌ها و نهادهای رسانه‌یی رسیدگی شود و تسهیلات بیشتری را در بخش دسترسی به اطلاعات برای آنان فراهم کند.

به نقل از آژانس باختر؛ وی بیان داشت که هیچکس نمی‌تواند از نقش و ارزش رسانه‌ها در شریک سازی مشکلات و مطالبات جامعه انکار کند.

به گفته وی، مطبوعات، رسانه‌ها و دست اندرکاران آن کسانی اند که دردها و مشکلات مردم را انعکاس می‌دهند که این بهترین وظیفه است و هرگاه آنان به اصول و تعهدات خود پابند بمانند؛ در حقیقت بهترین جهاد را انجام داده اند.

در همین‌حال، مولوی سعدالدین سعید معین مالی، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که این وزارت به آزادی بیان متعهد است و در آینده نزدیک نشستی را با سخنگویان تمامی وزارت‌ها و ادارات دولتی جهت همکاری با ژورنالیستان برگزار خواهد کرد.

وی افزود که وزارت اطلاعات و فرهنگ و ژورنالیستان باهم برای پیشرفت و آبادی افغانستان کار می‌کنند و این وزارت به رسیدگی به مشکلات و حمایت از فعالیت رسانه‌ها متعهد است.

به اساس گزارش نشر شده از سوی آژانس باختر؛ در عین‌حال، رئیس «موبی گروپ» به نمایندگی از تلویزیون‌های افغانستان صحبت کرد و گفت: با آمدن امارت اسلامی افغانستان به مشکلات ما تا اندازه زیادی رسیدگی شده است؛ امیدواریم که به مشکلات باقی‌مانده نیز توجه و رسیدگی شود.

از سوی هم، محمد شفیق وردک استاد پوهنتون کابل گفت که تا کنون تعریف مشخصی برای آزادی بیان در افغانستان وجود ندارد و برای حل مشکلات نظام رسانه‌یی و هماهنگی بیشتر با حکومت، بهترین راه این است که آزادی بیان و ارزش‌های ملی به گونه واضح تعریف شود.

به گفته وی، نظام باید در کنار رسانه‌ها برای پیشرفت و آبادی کشور کار کنند و به یکدیگر پاسخگو باشند.

در اخیر این نشست، شماری از مسئولان و فعالان رسانه‌یی خواست‌ها، نظریات و مشکلات شان را شریک کردند و خواستار رسیدگی به آن از سوی امارت اسلامی به ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ شدند.

آنان اطمینان دادند که از برنامه‌های امارت اسلامی حمایت می‌کنند و بیان داشتند: رسانه‌های که‌ بر اساس اصول شرعی، فرهنگ افغانی و با در نظرداشت منافع ملی فعالیت می‌کنند؛ هیچگونه ممانعتی از سوی امارت اسلامی افغانستان در برابر شان وجود ندارد.

این در حالی است که از “روز جهانی آزادی مطبوعات” در بسیاری از ولایت‌های کشور از سوی ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ نیز تجلیل به عمل آمد.

به اشتراک بگذارید