پرش به محتوا

شهروندان هرات: روزهای عید را در آرامش سپری کردیم

شماری از شهروندان هرات با ابراز خرسندی می گویند با منع کردن پتاقی و فیرهای شادیانه، بعد از چندین سال این اولین عید بود که با آرامش و امنیت سپری شد.

این شهروندان ضمن سپاس از نیروهای امنیتی می گویند با روی کار آمدن إمارت اسلامی امنیت در کشور پابرجا شده است.

ابوبکر شیرزاد یک تن از شهروندان هرات می گوید: “دولت قبلی هم برای تامین امنیت در روز های خاص چون عید تدابیر امنیتی را می گرفت اما متاسفانه فیر های هوایی و پتاقی ها آرامش مردم را بر هم می زد؛ اما امارات اسلامی با منع کردن پتاقی و فیرهای هوایی باعث آرامش مردم در روز های عید شده است.”

در همین حال این شهروندان می گویند که با ایجاد امینت در سطح کشور آنها می توانند که به خیال راحت به مناطق دور دست به تفریح بروند.

حسن مرتضوی یک تن از این شهروندان می گوید سه روز عید را با فامیل اش به ولایت بادغیس برای تفریح رفته است.

وی می گوید “قبلا به دلیل ناامنی نمی توانستیم که از سطح شهر دور شویم اما فعلا با خیال راحت می توانیم که  با فامیل خود به مناطق دور دست سفر کنیم  و شب و روزها را درهوای تازه و آزاد  سپری کنیم.”

این در حالیست که قوماندانی امنیه هرات گفته بود که برای تامین امنیت در سطح شهر در شب و روزهای عید، از هیچ نوع تلاش و سعی دریغ نمی کند. همچنان قوماندانی امنیه هرات به تمام مجاهدین هدایت داده بود  تا از فیرهای شادیانه که باعث اخلال امنیت می­گردد خود داری کنند. در کنار این، همچنان اعلام کرد که با افرادی که پتاقی را خرید و فروش کنند برخود قانونی صورت می­گیرد.

فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید